Fireworks

Resim/fotoğraf İşleme Yazılımı
Resim/fotoğraf işleme yazılımlarıyla dijital fotoğraf makinesıyla çekilmiş, scannerdan taranmış resimler üzerinde değişiklik, düzenleme yapılarak web sayfalarında ya da sunularda kullanılabilecek eğitsel içerikli resimler hazırlanabilir. Resim/fotoğraf işleme yazılımının genel özellikleri aşağıdadır:
• Fotoğraflar ve vektörel çizimler üzerinde çalışma, düzenleme ve web için uygun formatlarda optimizasyon (renk, boyut ayarı vb. )
yapabilme özelliği sağlar.
• Fotoğraf kusurlarını düzeltme ve GIF animasyonları yapabilme özelliği sağlar.
• İnteraktif açılabilir menüler oluşturabilme ve bu menüleri oluştururken CSS (Cascading Style Sheet) kullanabilme özelliği sağlar.
• Vektörel çizimler üzerinde çalışabilme ve vektörel nesnelere filtreler, efektler uygulayabilme özelliği sunar.
• Fotoğraflar veya pixel tabanlı resimler üzerinde filtreler, efektler uygulayabilme özelliği sağlar.
• Bir web sayfasının tasarımında ihtiyaç duyulan görsel nesnelerin tasarlanabilmesi ve bu nesnelerin web için uygun hale getirilmesi,
html sayfası içerisine yerleştirebilme özelliği sağlar.
• Resimleri, fotoğrafları vb. çizimlerin optimize edilerek web sayfalarında kullanılabilecek hale getirilmesini sağlar.
• Web için uygun butonlar yapabilme, link verebilme ve menü öğesi butonları için ayrı html sayfaları üretebilme özelliği sağlar.
• Resimlerin öz niteliklerini (pixel, dpi, boyut vb. ) değiştirebilme özelliği sağlar.

Değerli öğretmenlerim,
Milli Eğitim Bakanlığı Yazarlık Yazılımı sitesinde görsel olarak bu konu anlatılmaktadır. Oradaki videoları izlemenizi tavsiye ederim
MEB Yazarlık Yazılımı Fireworks Dersi

Saygılarımla,
Fatih SİREK

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License